Followers

Monday 25 July 2011

Stanza Cinta


Macam biase la,aku ni memang ade habit lambat update bende yang dah lame kot.HAHA..nasiblah.janji aku update :P

Aku baru tau,rupenye cite ni ade cite disebaliknye......

Tak suspen ape pun.hihi...aku sebenarnye baru tau cite ni rupenye adaptasi daripada novel Stanza Cinta.kire same la dengan tajuk kat tv tu.


ni la rupe novel tu

First time tengok cite ni,memang dah dapat rase jalan cite die best.Tapi rasenye sebab utama aku tengok cite ni,sebab nak tengok Aaron Aziz la kot.hee!

Cite kat tv tu lebih kurang jugak macam cite kat novel.Jangan tanye aku dah bace lom novel tu.Haruslah aku tak bace lagi kan.haha..aku dapat tau pun dari pakcik GOOGLE.

Sedikit Sinopsis pasal cite ni :

  • Amni Sorfina (Nur Fathia) seorang guru agama, gadis lemah lembut dan penyayang, gadis yang tabah,  yang sedaya upaya menjadi insan solehah, mempunyai tunang bernama Irfan(lakonan Aaron Aziz) Irfan sangat mencintai Amni dengan luhur dan ikhlas, pemuda yang baik, kacak dan kaya raya. Irfan kurang ilmu agama dan agak manja dan tidak pandai berdikari.Disamping itu, Amni juga mencintai orang lain, Taufik (lakonan Fizz Fairuz)Taufik ialah cinta pertama Amni, dia agak alim dan berpengetahuan tinggi dalam ilmu agama. Taufik telah berjaya menambat hati Amni.

  • Amni Sorfina memerlukan seorang lelaki yang mampu membimbingnya, bukan lelaki yang dia perlu bimbing. Dalam masa yang sama, dia berasa bertanggungjawab membimbing Irfan ke jalan yang lurus.

  • Perlukah dia mengorbankan cintanya yang terlalu mendalam buat Taufiq, demi menunaikan skeping janji dan amanah?
  • Berhadapan dengan saat paling sukar dalam hidupnya, Amni harus belajar tersenyum dalam derita dan bersangka baik dengan segala takdir ALLAH buatnya.


Agak-agak korang la,ending nanti Amni tu dengan sape la kan? 

eh,okla,penat dah membebel.sambung nanti kay!


BYE!

*sumber dari nurizspace.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...