Followers

Friday 8 July 2011

Journey to the North




Impian jadi kenyataan! dapat naik ketapi tanah melayu dari Alor Star ke KL(kemain KETAPI TANAH MELAYU!hahaha) 
Alangkah senangnya ati beta kerana dapat merasai pengalaman sebegitu rupa.HAHAHA...ok sudah2.over di situ -__-

Lets begin the story!

Kawan baik aku umahnye kat Kedah,pastu sekarang ni tengah musim durian.Dia pun ajak aku pegi umah die..untuk menghabiskan durian-durian kat sane,sebab aku ni memang antu durian.tapi menyerupai manusia yang comei.HAHA... Aku pun tertarik la dengan ajakan manis dia tu

Setelah sesi pujuk memujuk untuk dapat kebenaran dari ayah dan mak ku,dengan segera aku membeli tiket bas utk ke Kedah.yahoooo!Laju-laju p Kedah

Perjalanan hari pertama : 

  • tiket bas kul 10.30 pg,naik bas,tengok2 aku dok sebelah mamat ensem idaman ati.hik3
  • bangun tido bangun tido bangun tido
  • sampai alor star kul 5.30
  • pukui 6pm nek bas harian nak p Kuala Nerang...umah kawan bek aku tu kat Kuala   Nerang(cakap loghat utara tiba2)


ni la rupa bas tu

  • sampai umah kawan bek aku tu dalam pukui 7.30 malam kot.penat wehh
  • tapi bangga dengan diri sendiri sebab nek bas pegi Kuala Nerang tanpa ditemani sape-sape.weeee~
Hari ke-2 pengembaraan : 
  • bangun pagi pukui 11am. tak malu ke ape aku ni dok umah org bangun lambat.haha..
  • sarapan pagi tu aku makan EMPING



  • emping ni kalau korang nak tau,campuran padi muda dan kelapa parut. 1st time aku rase makanan ni.sedappp...nak tau cara buat dia?Klik SINI! terrbaaekkk!
  • dah kenyang,memerah tenaga plak untuk makanan tengahari. Menu aritu ialah Laksa Madras,resepi dari ayah kawan bek aku tu.aku pun tak sure ramai ke tak tau pasal laksa ni,tapi memang sedap owh.tak bole tunjuk kat korang ngopenye cane.sebab aku dah rakus habiskan laksa tu laju2.har2
  • untuk sesi makan malam,aku repeat makan laksa yang sedap tu lagi!pastu makan durian :)

Hari ke-3 pengembaraan

  • bangun awal setengah jam dari semalam.memang anak dara pemalas ke aku ni.hihi..
  • breakfast cucur udang cicah kuah kacang.terrbaaaekk! 

  • pastu nampak plak durian dok tergolek2 kat dapur tu,aku pun bedal sebijik

  • memang heaven kalau dok umah orang ni,makanan disediakan aje.tapi aku seorang tetamu yang berbudi bahasa,tolong la kawan aku tu masak untuk tengahari tu...pasan lebih.haha..tugas aku masak sayur



petai ni wat ulam+sambal belacan 

  • petang tu,tibalah masa aku berangkat balik ke KL..naik ketapi tanah melayu.excited gile kot.1st time nak nek ketapi,seminggu aku nebes.hahaha

ni la suasana time kat stesen alor star aritu.sayup2..je



mydearest fren,Mahanim



  • aritu aku beli tiket 2nd class seat.aku memang bertuah aritu,orang sebelah seat aku tu encem macam pelakon korea kot.hik3
  • perjalanan dari Alor Star ke KL amek mase 12 jam.aku pun terpikir-pikir nak wat ape dalam ketapi tu selama 12 jam.tengok orang lalu lalang jela jawabnye.pastu gedik2 borak2 dengan mamat sebelah aku tu
  • pengalaman paling menariknye,1st time aku kencing(senset) dalam toilet yang bergerak.terhuyung-hayang aku..tergelak-gelak sorang2 aku dalam toilet weh.hahaha
  • dah tak tau nak watpe,aku tido jela saaammmpai KL Sentral..
  • 6am aku selamat sampai kat KL Sentral..
eh,lupe cite,kawan aku bekalkan durian 1 bekas untuk aku.dengan muke tak bersalah,1 ketapi la bau durian sebab aku.heee...tenkiu anim!

sampai umah trus pingsan -__-

walaupun kejap je pengembaraan aku,tapi aku rase sangat-sangat BEST! tenkiu kat family Anim yang sporting,tenkiu Mr.Tourist Guide! U are soooo sweet ^__^

gile panjang aku membebel kan.HAHA..BYE!

5 comments:

Anonymous said...

ish3....panjang sungguh bebelan miss kotak nih...|
nmpk ke'excited'an miss kotak..

Taufan Bin Ribut said...

aku cume nampak petai tu je dalam banyak ko membebel..lame tak makan petai wey..^_^


Entri terkini : All day i do about sexs
Entri sebelum :Sayang,bil air dah tertunggak ni.Bile nak bayar(18sx)
Watch my video songs ^_^

Miss Kotak said...

anonymous : panjang kan?bace smpai abes ke?hihi...

taufan : sok g cari petai! :)

sayarafiqa said...

naik bas gn sape? ehem3 :p

Nur Aqilah said...

nk ikottt jmpe anim!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...